Jeśli masz już swoją stronę internetową na pewno zgłosiły się do Ciebie firmy i mówią, że potrzebujesz optymalizacji, pozycjonowania. Operują skrótami, które nic Ci nie mówią. Nasz wpis pozwoli Ci zrozumieć o czym mowa.
SEO – z języka angielskiego Search Engine Optimization, oznacza optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe. Optymalizacja to procesy pozwalające na osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych prze stronę internetową. Optymalizacji dokonuje się dla wybranych słów i fraz kluczowych. Do precesów SEO zalicza się warunki techniczne strony internetowej, strukturę oraz treści.
Pozycjonowanie – obejmuje wszystkie działania mające na celu poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce. Częścią pozycjonowania jest optymalizacja czyli SEO.
PPC – z angielskiego Pay Per Click, jest to rodzaj reklamy internetowej. W tym modelu reklamy reklamodwca płaci za kliknięcie przez użytkownika w link bądź baner reklamowy a nie za wyświetlenie
SEM – z angielskiego Search Engine Marketing, jest to marketing w wyszukiwarce internetowej, ogólnie mówiąc są to działania promocyjne w internecie, mające spowodować uzyskanie jak najlepszej pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce, po wpisaniu konkretnych słów i fraz kluczowych, obejmuje działania SEO i PPC.
Główną różnicą działań SEO i SEM jest szybkość w jaki osiągniemy wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Działaniem natychmiastowym jest SEM a długotwałym SEO. Jednocześnie w momencie zaprzestania płatności SEM przestaje działać.