identyfikacja
wizualna
IDENTYFIKACJA
WIZUALNA
Wizerunek firmy ma ogromny wpływ na postrzeganie jej przez klienta. Przemyślana identyfikacja wizualna marki powoduje, że firma wyróżnia się na tle innych. A tym samym lepiej zostaje zapamiętana przez odbiorców i zostaje w ich pamięci na dłużej.
Zazwyczaj początkujący przedsiębiorcy pamiętają o wykonaniu logotypu firmy. Jednak na identyfikację wizualną firmy składa się o wiele więcej elementów, które pomagają odbiorcy w zapamiętaniu danej firmy
Jakie elementy składają się na wizualną identyfikację marki?
• nazwa
• logo
• kolorystyka
• typografia
• wszelkie druki firmowe: wizytówki, koperty, papier firmowy, teczki, wzory umów
• księga znaku
• oznakowanie siedziby firmy oraz floty samochodów
• strój pracowników
• stoiska wystawiennicze
• szata graficzna materiałów reklamowych
• gadżety firmowe
Dlaczego warto zainwestować w identyfikację wizualną marki?
• Pokazujesz kim jesteś – przekazujesz swoją historię oraz misję
• Wyróżniasz się – często widziany jest tylko przez prezentujesz swoje mocne cechy i odróżniasz się na tle konkurencji
• Pokazujesz zaangażowanie – przykładając się do stworzenia własnej marki, dajesz sygnał, że do swoich usług podchodzisz w sposób profesjonalny
• Budujesz zaufanie – profesjonalny wizerunek, jest gwarancją dla klienta
• Osiągasz korzyści – jeśli Twoja firma utkwi w pamięci odbiorców masz większe szanse na osiągnięcie sukcesu
Etapy budowania identyfikacji wizualnej marki:
• ETAP 1 – LOGO
zacznij od stworzenia logotypu marki, jest to podstawa tworzenia wizerunku marki
• ETAP 2 – BRAND
jeśli masz już logo, możesz rozwinąć swoja identyfikację marki o brand. Dzięki niemu Twoja firma zacznie kojarzyć się z czymś konkretnym
• ETAP 3 – KSIĘGA ZNAKU
jest to końcowy etap tworzenia identyfikacji wizualnej marki, dzięki księdze znaku, nie będzie wątpliwości jakie elementy wizualne związane są z Twoją marką